دستور کیک شکلاتی!

خوب الان یکم تایم دارم 

گفتم بیام دستور کیک شکلاتی رو براتون بذارم

کار استاد بااینکه سخت بود ولی تا ساعت 5 تموم شد

بعدش ناهار خوردم و به خونه رسیدم

و کیک شکلاتی درست کردم برای بچهای داداش 

و میم 

و صد البته خود شکموم:)))

کلا خودم هوس کرده بودم حقیقتا:)))

خوب این دستور یکم جدیده و تازگی بهش رسیدم 

و فکر میکنم برای کیک تولد و عصرانه و هر نوع مراسماتی میشه ازش استفاده کرد و لذت برد

شما فقط نیاز به یک همزن و یک لیوان فرانسوی دارید و قالب هم میتونه قابلمه باشه حتی:))))) سخت نگیرید:)

فر رو روی دمای 170 الی 180روشن کنید بعد برید سراغ مواد لازم

اما بریم سراغ مواد لازم

پیمانه من میشه لیوان فرانسوی 

دو لیوان آرد

سه قاشق غذاخوری پودر کاکائو

یک لیوان شیر

3/4 لیوان روغن مایع

یک قاشق ونصف مربا خوری جوش شیرین

یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر

وانیل اگر مایع هست نصف قاشق مربا خوری

اگر پودر هست یک قاشق مرباخوری

تخم مرغ دو عدد درشت!

شکر یک لیوان

تنها فوت گوزه گری این کیک همون میکس جوش شیرین وبیکینگ پودر هست

و اینکه تخم مرغ و وانیل و شکر رو اونقدر هم بزنید که سفید رنگ بشه!بعد روغن و شیر رو اضافه کنید ویکم هم بزنید

و در انتها هم 

و ارد و کاکائو و جوش شیرین  وبیکینگ پودر رو 3 بار الک کردین رو توی دو مرحله بهش اضافه کنید با ویسک بعدش 1 دقیقه همزن با دور کند!

همین!!

بعدم بریزید توی قالب قالب رو سه چهار بار بکوبید روی میز یا زمین که یه دست بشه مواد ویه دست پف کنه

بعد بذارید طبقه وسط فر

اگر فر ندارید بریزید توی قالب در یک قابلمه از قبل داغ شده

یا بذارید توی قابلمه گرانیتی و دم کنی بذارید و شعله پخش کن بذارید زیرش

خلاصه کار نشد نداره!

برای روی کیک هم تا کیکتون بپزه

یه لیوان شیر دوقاشق پودر کاکائو و نصف لیوان شکر

و دوقاشق کره و یکم شکلات  و دوقاشق پودر نشاسته (ذرت باشه بهتره) 

میکنید بذارید با شغله ملایم بپزه مراقبش باشید مدام هم بزنید یک دسته بپزه مواد

بعد خاموش کنید 

هراز گاهی رد شدین از اشپزخونه هم بزنید که رویه نبنده!

بعد45 مین کیکتون میپزه و میتونید بعد خنک شدن از این مواد روی اون وبرای فیلینگ استفاده کنید

با موز و توت و توت فرنگی خوشمزه میشه این کیک 

و هم خالی خالی :))))با یک چای تازه دم یا قهوه:)

خیلی پوک و ترده این کیک و عالی برای تولد 

منکه از این دستور خودم راضیم و چندبار تستش کردم میتونید تخم مرغ ها رو تا سه تا هم استفاده کنید!

برای قالب 18-20-25 مناسبه این کیک 

دوتا کار از هفته قبل مونده تااخر شب باید تمومش کنم هر کدوم یکساعت تایم میگیره ازم

شام های شنبه شب هم با اقای میم هست

و پیام دادن چی میل داری بگیرم

گفتم به سلیقه خودت شام بگیر فقط چرب و چیل و غیر رژیمی باشه :))))))

مربیم هم زنگ زدگفت فردا پاشو بیا باشگاه دیونه شدیم از نبودت. 

موجا ... ۲ خوشم اومد :)
سارینا۲

سلام موجا جان

حتما امتحانش می کنم

ترکیب جوش شیرین و بیکینگ پودر رو تا حالا تست نکردم 

البته فعلا همزنم خرابه. باید یه دونه جدید بخرم

هر موقع درست کردم نتیجه رو بهت میگم

 

سلام سارینا جان

خواهش گلم 
نوش جانت 
با همزن دستی هم میتونی درستش کنی
یکم هم اگر شیرت ولرم باشه بهتر هست 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موجا نام پیرترین تمساح جهان است...
تا جایی که علم پیش رفته تمساح ها تنها موجودات جهان هستند که پیر نمیشوند و ارگان های داخلی تمساح ها هیچ وقت پیر نمی شود!!و عمر نامحدود دارند مگر بر اثر شکار یا بیماری و.... بمیرند.
اینجا قرار از خودم بنویسم بدون هیچ روتوشی!!
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان