لوبیای سحر آمیز:)

ایقدی دیشب گرمم بود که یه تنگ لیموناد درست کردم با کلی عرقیجات با طبع سرد

البته نمیدونم سردی و گرمی راست باشه! کلا خیلی بهش اعتقادی ندارم

اما عرقیجات و دمنوش دوست دارم و خیلی گاردی به طب سنتی ندارم به هر صورت هزاران سال

پیشینه اش هست!

هی تیکه های یخ رو میخوردم و ته دلم آتشفشانی که روشن بود می بلعیدش:)

بعد یکساعت که هر یک دقیقه یه جرعه از نوشیدنیمو میخوردم پاشدم یه دوش هم گرفتم

و بدنم یکم دماش متعادل شد

مشکلی که من دارم با تابستون همینه، من طبع خیلی گرمی دارم

و گرما به شدت اذیتم میکنم گاهی فکر میکنم من توی درونم صفحه خورشیدی دارم

تا 5 مین میرم توی گرما همه ی نور خورشید جذب میکنه وتا 48 ساعت ذخیره اش میکنه!

خواستم زود بخوابم بعد که چشام گرم خواب شد باز اون گرمااذیتم کرد پنکه رو روشن کردم

اما تا حدود ساعت 3 خوابم نبرد از گرما.

پاشدم یکم از رایتینگ رو نوشتم توی ورود قبلا دستنویس میکردم

اما دیگه دستنویس نمیکنم مستقیم تایپ میکنم

امروز دیگه کولر رو خاموش نمیکنم! که شب اذیت نشم

یه دونه لوبیا داشتم عین لوبیای سحر آمیز که به عنوان گل پیچک میکارن

توی عید فاطیما یه دونه داده بود بهم که نزدیک دوسانت بود

گذاشتم توی کیفم اما پیداش نکردم بعدا

چندروز پیش که داشتم کیف مربوطه رو تمیز میکردم یهویی لوبیای عزیزافتاد

و منم خیس کردم امروز کاشتمش:)

فردا تولد داداشه ببینم اگر فردا شیفتش تایم بدی نیست

کیک درست کنم برا خودش و دخترکش تولد بگیرم.

یه جورایی به این سریال لوسیفر خیلی منو درگیر کرده

اون حرفهایی و اتفاقهایی که شاید فقط تحلیلگرها بهش دقت کنن

منو خیلی درگیر کرده خیلی زیاد

یه مکالمه بین کری و لوسیفر بود توی قسمت پنج فصل اول که عین زنگ توی گوشم صدا میده:

تو به هرج و مرج درست کردن

و داغون کردن جاها وعواقب و اتفاقاتش علاقه داری

اگر در حق کسی لطفی میکنی

چون میخوای احساس برتری و قدرت کنی!

که کنترل دست توهه!

وقتی تو در حق یه نفر لطف میکنی

یه نفر دیگه داره عذاب میبینه!

چه گناه کار باشه چه نباشه!

یجورایی تو خدایی!

 

موجا ... ۴ خوشم اومد :)
Divine Girl

من شربت نعنا رو خیلی دوست دارم، هم خنکه هم معدمو صفا میده

نعنا طبعش گرم و خشکه! البته منم تا ده سال پیش فکر میکردم نعنا خنکه!
و توی دوره ارشد یه حساسیت بدی داشتم بخصوص به گرما، عرق نعنا زیاد میخوردم
یکی از دوستام که خیلی طب سنتی بلد  بود گفت این طبعش گرمه و بعد که سرچ کردم و پرسیدم دیدم راست میگه:))

بهی ستوده

من خاکشیر رو میشورم و خیس میکنم

بعد تو تنگ لیمو و شکر بهش اضافه میکنم و میذارم تو یخچال بمونه

اگر شکر اضافه نکنی برای سیستم گوارش مناسب نیست

قشنگ گرمم که میشه یا از بیرون میام میخورم خنک میشم

 

گاهی تخم شربتی اضافه میکنم

ولی بیشتر از ده روز نباید خورد

کلا هر چیزی رو نباید زیاد خورد چون برای بدن خوب نیست

 

ی شربت دیگه که میخورم

ترکیب گلاب ..بیدمشک..اب لیمو و یکم شکر هست

گاهی وقتا هم سکنجبین اضافه میکنم به جای شکر

یا به جای بیدمشک..بهار نارنج میریزم 

 

ولی خوب ترجیح من همیشه آب طالبی بستنی هست

که امسال نمی تونم بخورم:(

ااا اتفاقا مامانم امروز گفت با خاکشیر وتخم شربتی رو اماده کنم با همین روش اما چرا همراه شکر؟بخاطر مشکل گوارشی؟ و اینکه سوال برام پیش اومد چرا بیشتر از ده روز نباید خورد؟
 بهی جون مشخص که طب  سنتی بازی:)))
اطلاعاتت خیلی مفید بود مرسی عزیزکم:)
ان شالله زودی زود خوب میشی و هرچی دوست داری میخوری عزیزم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موجا نام پیرترین تمساح جهان است...
تا جایی که علم پیش رفته تمساح ها تنها موجودات جهان هستند که پیر نمیشوند و ارگان های داخلی تمساح ها هیچ وقت پیر نمی شود!!و عمر نامحدود دارند مگر بر اثر شکار یا بیماری و.... بمیرند.
اینجا قرار از خودم بنویسم بدون هیچ روتوشی!!
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان