فیلد جدید!

یک فیلد آموزشی را باید یک  حدودا یک ماهه تمام کنم!

از دیشب شروعش کردم 

و احساس میکنم ترتیب فیلدهایی که باید یاد بگیرم درست نیست!

لیستی که تپل به من داده انگار باید ترتیبش رو خودم تغییر بدم!

پشت کمرم کامل کهیر زده!

 از اثرات گرمایی که هفته پیش تحمل کردم در حین تمرینات فوق سنگینی که من دارم!

بدنم گاهی به گرما واکنش این مدلی نشون میده 

و دیروز که میخواستم برم باشگاه احساس کردم پشتم میسوزه!

گفتم لابد جوش ریز زده 

ولی وقتی برگشتم خونه و تو آینه حمام متوجه شدم که کهیر زده بسیار زیاد!

هروقت اینطوری میشم تا مدتها در گیر لک های کهیر هستم!

یه جورایی باید روی تغذیه هم یه دستکاری هایی انجام بدم

مثلا مغز تخمه رو شبها تو رژیمم هست ویه قاشق میخورم رو باید حذف کنم!

امروز هم کولرهای باشگاه صبح خاموش بود و من کهیرهام بیشتر شد

نشون مربی دادم 

کولر رو روشن کرد با دمایی پایین 

گفت نمیدونستم تااین حد به گرما واکنش نشون میدی

خلاصه به کمری پر از کهیر و لک زندگی رو فعلا باید ادامه بدیم!

امروز لگ دی بود و باید بگم برای هفته دوم 

خوب از پسش براومدم تواناییم خیلی خیلی زیاد شده 

برنامه ام رو 2ساعت ونیمه تموم کردم

امروز غروب باید برم دنبال خرید کنتور!

و فردا هم نمیتونم بهشون بگم بیان وصلش کنن یعنی اگر ساعت 11 تا یک میتونن بیان 

اوکی هست

چون من در یک حرکت قریب الوقوع بدون خبر میخوام برم خونه!

و فردا عصرش برگردم یعنی یه روز رو مرخصی میگیرم 

هنوز به شرکت نگفتم چون مرخصی گرفتن من اوکی هست مدتهاست فقط چندروزی مرخصی ساعتی گرفتم

در حقیقت میشه گفت در این شش ماه مرخصی نگرفتم!

یه چیز بامزه تعریف میکنم یادتون من بخاطر صدام و تواناییم شرکت ازم یه سری ویس و تحلیل خواسته بود؟

و هرروز این قضایا ادامه داشت و تجهیزات خریدن فرستادن برا من و....

منم همون هفته اول ادیت فایل وصدا گذاری و .... رو یاد گرفتم؟

چندوقت پیش یکی از دوستام که بلاگر هست و بلاگر حوزه روانشناسی

استوری گذاشته بود که اقا نیاز دارم به یک متخصص ادیت صدا 

حدود 100 کا فالوور داره هی این درخواست چند روز استوری میشد و حدس زدم کسی رو پیدا نکرده

گفتم ستا من میتونم گفت واقعا؟

خداخیرت بده 

میتونی یه نمونه بدی بدم به تیم محتوام؟

گفتم اره یه فایل کوتاه بده چون خیلی کار وقت گیریه 6 دقیقه فایل یکساعت طول میکشه ادیتش

گفت اوکی

یه فایل رو فرستاد 6 دقیقه ای دقیقا

و اصلا هم از قبل برای اینکه برنامه نداشتن!

یهو محصول میخواستن بفرستن رو سایت تیم محتوا گفته بود اقا اینها باید خوشگلاسیون بشه

و...

وقتی میگم برنامه ای نداشتن یعنی وقتی یه نفر داره یه محتوای صوتی پادکست یا هرچیزی رو

تولید میکنه به قصدو نیت ادیت هست میدونه کجا مکث کنه کجا قرار موسیقی اوج بگیره

حتی تصمیم در مورد اینکه چه موسیقی استفاده بشه خیلی اهمیت داره!

من روی اون فایل همه ی اینا رو یه جوری پیاده کردم مخاطب فکر کنه برنامه داشتن براش

و حتی ایرادات کار رو هم به ستا مطرح کردم که اقا میخوای فایل ضبط کنی اولا با چه میکروفنی باشه

و کجا مکث کن که بشه روش اهنگ پیاده کرد 

صدای نفسها و صدای قورت دادن اب دهن .... همه اینا باید از فاصل حذف بشه 

و الان متوجه میشید یه فایل 6 دقیقه ای چرا یکساعت طول میکشه البته برای منی که سرعتم بالاست

اینقدری طول میشکه

چون ما به طور غیرارادی هر چند کلمه یه نفسی میکشیم یعنی هر چند ثانیه

و فایل رو صدم ثانیه تنظیم میشه و ادیت میشه که مخاطب متوجه برشها نشه!

خدایی خودمم اخرش لذت بردم! چون اون فایل شنیدن چون محتوای اموزشی بود خیلی لذت بخش شده بود

و من از موسیقی که تمرکز مخاطب رو ببره بالا استفاده کرده بودم

همه میدونن ای دی اچ دی بودن یعنی مشکل در شنیداری!

یعنی طاقت شنیدن زیاد نداشتن 

و من تونستم امسال دقیقا بر این مساله مسلط بشم

اونقدری که حتی به یه ادیتور حرفه ای صدا تبدیل بشم:))))

وقتی تپل دیشب شنید کفش بریده بود

تازه بدون هیچ دارویی من دارم پیش میرم 

ولی اون همچنان داره ویاس استفاده میکنه

خلاصه من فایل همون شب براشون ادیت کردم

و گذشت 

تا چند روز پیش بهم پیام داد اقا بین اون همه ادم 

که درخواست داده بودن و نمونه کار ازشون خواستیم

بچها فقط از کار تو خوششون اومده بیا با ما همکاری کن!

من فقط برای این محصولشون قبول کردم تا یکی رو پیدا کنن! 

چون دوستمه و اصرار داشت

میخوام بگم هر مهارتی که کسب می کنید توی این مملکت اگر درست یاد بگیرید میتونید ازش پول دربیارید!

نه فقط این ممکلت هرجایی!

خودم و میم اونقدر به این موضوع خندیدیم که هیچ وقت فکر نمیکردم یه ادیت فایل صوتی

که برای کار خودم بوده هم منبع درآمد بشه!

من تقریبا از همه مهارتهام پول در آوردم تا حالا 

هرچیزی که یادگرفتم واقعا حتی اگر از رو بیکاری بوده هم یه روزی بدردم خورده!

من دیگه پاشم برم تا دیر نشده اون سر شهر کنتور بخرم برگردم. 

 

موجا ... ۰ خوشم اومد :)
مینا شین

موجا خیلی برام جالبه که ذهنت اینهمه برای یادگیری مهارت جئیئ بازه من همش یه مقاومتی درونم دارم .یه بی جراتی خاصی برای ورود به یه حیطه ی جدید.

خیلی آفرین بهت دخترم

فدایت مینای قشنگم بابت دیدن این نکته مثبت

راستش برای من هیجان داره که چیزای جدید یاد بگیرم
حالا این قضیه خصوصا در مورد مسائل شغلی خیلی زیاده
اما در مورد غذا و تست چیزهای جدید و کلا ادمهای جدید برام همین هیجان رو دارن
یه بار پا رو فراتر بذار بعد ببین چقدر آسونه یعنی یادگیری فقط همون تصمیم اولش سخته
به محضی که پا میذاری داخل این مسیر بعد خنده ات میگیره میگی اینکه خیلی آسون بود
دقیقا من وسط همشون همینو به خودم میگم 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موجا نام پیرترین تمساح جهان است...
تا جایی که علم پیش رفته تمساح ها تنها موجودات جهان هستند که پیر نمیشوند و ارگان های داخلی تمساح ها هیچ وقت پیر نمی شود!!و عمر نامحدود دارند مگر بر اثر شکار یا بیماری و.... بمیرند.
اینجا قرار از خودم بنویسم بدون هیچ روتوشی!!
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان