پست رژیمی و ورزشی!

خیلی ها میان کامنت خصوصی میدن که ما ازت در زمینه ورزش و رژیم انگیزه میگیریم و...

و سوالات در این زمینه زیاده 

برای همین گفتم یه پستی بذارم در این مورد که هر وقت نیاز داشتیدبتونید جوابهاتون رو اونجا پیدا کنید

رژیم گرفتن کار بسیار سختی

پس برای من برای اینکار اومدم سبک زندگیم رو تغییر دادم

یعنی فشار روجی رژیم رو نمیتونم تحمل کنم

و بگم من مثلا میخوام دوسال یکسال این رژیم رو رعایت کنم

هرکسی باید با سبک زندگی خودش یه رژیم تغذیه ای سالم و مناسب برای خودش تدارک ببینه

حالا هرکسی هم ذائقه ای داره و نمیشه یه نسخه برای همه پیچید

بخاطر همین من روتین تغذیه ای خودم رو بهتون میگم میتونید ازش ایده بگیرید

اولا اینکه نیازی نیس وعده غذایی رو حذف کنید

شما نیاز دارید به 5 تا 6 وعده غذایی در روز مصرف کنید

سه تا میان وعده سه تا هم وعده اصلی

که هر وعده باید سه گروه ماکرو غذایی رو در خودش جا بده 

ماکرو منظور کربوهیدرات و پروتیین و چربی هاست 

تحقیقات دانشمندها نشون میده که فقط وفقط میزان پروتیین رژیم غذایی هست

که تو چربی سوزی بسیار موثره و باعث میشه شما چربی از دست بدی 

و عضله کمتری از دست بدید

اون چیزی که در هر رژیمی مهمه فقط همین مساله است 

که باعث عضله سوزی نشه! 

ما برای سلامتی ستون فقرات و بدنمون به عضله نیاز داریم

حتی قلب هم یک عضله است!

پس بشقابمون تقسیم به سه قسمت میکنیم بخشی شبزیجات بخشی هم کربوهیدارت که شامل نون و برنج و ماکارونی...

و بخش دیگر پروتیین که حیوانی باشه بهتر هست(مرغ و ماهی و گوشت) و چربی هم سعی کنید کم استفاده کنید

روغن زیتون و چربی های طبیعی 

در مرحله بعدی بیاید کربوهیدارتتون رو پیجیده کنید

یعنی بجای خوردن نون لواش و نون سفید از نون های سبوس دار مثل سنگک و بربری و نان پروتیین شرکت سه نان و نان جودوسر استفاده کنید

سعی کنید هر هفته یک وعده به دلبخواه خودتون چیت کنید یعنی وعده ای غیر رژیمی که دوست دارید بخورید

منتها با میزان کم نکه پاشید اندازه یه هفته غذا بخورین:)))))

میوه و سبزیجات رو توی میان وعده فراموش نکنید یا مغزیجات رو

من خودم معمولا میان وعده کره بادام زمینی و نون تست پروتیین با موز یا شیره مصرف میکنم

چون خیلی سریع اماده میشه و کلا وقتی ازم نمیگیره هم اینکه حس اسنک شیرین و کیک رو بهت میده!

میدونم الان برای هممون گرونی و تورم وجود داره 

ولی واقعا ما برای ادامه نیاز داریم تنمون سالم نگه داریم 

با همین منابعی که در دست داریم غذاهای مفید مصرف کنیم

پروتیین های گیاهی اون میزان پروتین مورد نیاز بدن رو نمیتونه تامین کنه ولی اگر مجبور هستید

میتونید برنج هاتون رو کلا با حبوبات دم کنید

 من خودم برای بالا بردن مصرف پروتیینم چون بدنساز هستم و میزان پروتیینم باید خیلی بالا باشه

این کارو میکنم که میزان پروتیین هروعده من باید چیزی حدود 30 تا 40 گرم باشه

ورسوندن پروتیین به این میزان خیلی سخته

از روزی20 دقیقه پیاده روی شروع کنید ورزشو سخت نگیرید

جو گیر هم نشید پانشید یه تومن بدید باشگاه همون اول کار

اگر این کارو کنی خیلیم خوبه ولی به شرطی که با اراده باشی وبخوای ادامه بدی

همون پیاده روی 20 دقیقه ای تا نیم ساعته هم عالی

من خودم سال 95 شروع کردم

با پیاده روی هم شروع کردم اون تایم من 81 کیلو شده بودم و خیلی ناراحت بودم بابتش

و با پیاده روی حدود 25 کیلو کم کردم

تغذیه ام هم کالری شماری بود با اپ های موجود میتونید کالری روزانتون رو حساب کنید

اون چیزی که مهمه کالری نقصان هست شما باید کالری نقصان متناسب با وزن خودتون رو دربیارید

اینم کاری نداره با اپ مانکن و... میتونید راحت این کارو انجام بدید

هفته ای نیم کیلو کم کنید بسیار عالی نیازی نیست بیشتر از این کم کنید

چون بیشتر از یک کیلو در هفته واقعا دیگه به بدن اسیب میزنه و عضله از دست میدین

خلاصه سخت نگیرید من همین غذای معمول ایرانی مصرف میکنم منتها کم روغن درست میشه همه ی وعده هام

و همینطور تنها چیز اضافه در برنامه تغذیه ام 

مصرف جو دوسرهست که روزانه مصرف دارم من بجای وعده صبحانه پنکیک یا اوتمیل درست میکنم باهاش

وکره بادام زمینی و شیره برای میان وعده هام 

یا خود بادام زمینی و تخمه  و...

همین واقعا چیز عجیب غریبی مصرف نمیکنم من چون بدنساز نچرالم 

از مکملها هم استفاده نمیکنم فقط گاهی که پروتیین روزانه ام به اون میزانی که باید نمیرسه 

یه اسکوپ پروتیین باکیفیت مصرف میکنم که جبران شه.

وشما نیازی به اینم ندارید حقیقتا.

اگر سوال دیگه ای هست که من بهش جواب ندادم زیر همین پست کامنت کنید که جواب بدم عزیزان

امروز برای جایزه دوتا لاک ویه رژ و یه خط چشم خریدم برای زحمات این مدت خودم:))و همینطور تغییرات بدنی بسیار خوبم.

لاک زرد یه دونه هم اجری و یه رژ قرمز سرد خریدم.

و یه ویتامین سی که دیگه اون واجب بود

من هیچ کرم ارایشی و بهداشتی خاصی جز ضد افتاب ام کیو و ویتامین سی مارک سی گل استفاده نمیکنم!

مارک های زیادی استفاده کردم تا این دوسه سال اخیر فقط همین دو مارک به پوست من سازگار و ازشون به شدت راضیم

ویتامین سی قوی سی گل رو من صبحها استفاده میکنم سبکه و اصلا چرب نیست 

و ضد افتابم که کل روز

عصرها هم که میخوام برم بیرون فقط ویتامین سی میزنم دیگه مراقبت خاصی نمیکنم همیناست.

 

موجا ... ۳ خوشم اومد :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موجا نام پیرترین تمساح جهان است...
تا جایی که علم پیش رفته تمساح ها تنها موجودات جهان هستند که پیر نمیشوند و ارگان های داخلی تمساح ها هیچ وقت پیر نمی شود!!و عمر نامحدود دارند مگر بر اثر شکار یا بیماری و.... بمیرند.
اینجا قرار از خودم بنویسم بدون هیچ روتوشی!!
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان