کولر رسید!

بالاخره کولر رسید

دیشب یعنی ایقدی شرجی و گرم بود من دیگه خوابم نبرد تاصبح

دم دمای صبح خوابم برد

و زود بیدار شدم که راننده زنگ زد گفت دارم کولر میارم از بندر 

و نیم ساعت دیگه میرسم

هیچی دیگه ساعت 9 رسید خیلی هم سنگین بود

بعد هی اسم بابابزرگ میاورد و... که تو نوه فلانی هستی و....

نکه بابا بزرگ خیلی خوشتیپ و قشنگ بوده و همیشه لباسهاش اتوکشیده و کت وشلواری

تو بندر معروفه 

بنده خدا چقدم اذیت شد کولر اورد رو پله دوم گذاشت ورفت

بعدم گفت کاری داری تا هستم من براتون تو شهر انجام بدم من راننده محمدم

گفتم مرسی یه پیرمرد بود 

دیگه رفت منم اومدم هنوز این دریل تخریبی نیومده عنتر

از دیروز منو سرکار گذاشته الان کم مونده بود دعوا کنیم 

داداشی هم زنگ زد کلی ناراحت بود تو زنگ میزنی همه کارات به من میگی ولی 

نمیگی یکی برات پیدا کنم بیاد کولر نصب کنه و...

گفتم اخه من وقتی دارم بهت میگم یعنی مشورت 

و ازت چیزی نمیخوام تا خودت بگی

و خلاصه گفت چرا نرفتی خونه ما و...

چرا اصلا مرخصی نگرفتی نرفتی خونه مامان به خودت ظلم کردی 

منم گفتم چون ماه اوله کارم برام اولویت خودم توی این تیم تثبیت کنم

فعلا دعا کنید امروز تا ظهر کولر نصب بشه توروخدا که من دیوانه شدم از فشار کاری وروحی و گرما

یعنی اونقدری من الان فشار عصبی دارم 

که دارم متنفر میشم از زن بودن توی این مملکت گوه

وقتی زن باشی ادم حسابت نمیکنن که طرف حسابشون بیان کارت رو درست انجام بدن

باید همش نازشون بکشی

نصابه ناز میکنه دریلی ناز میکنه کارگر میگیری ناز میکنه 

فقط تنهاجایی که تو این شهر عن زن ادم حساب میکنن این اژانس سرکوچه است و مغازه دارها اونم چون داری پول میدی در لحظه و یکم ادمن

بقیه نه 

الان تازه دریل تخریبی زنگ زد داره میاد 

خدایا امروز بخیر بگذرون که من دیگه اعصاب مصابم تعطیل شده از تنهایی و این همه کار

-----------

پینوشت 1:

اقاهه اومد دریل زد لوله کولر رو رد کرد رفت بالا عایق کاریشم کرد ولی نتیجه ؟کل زندگی من به گوه کشیده شد به معنای واقعی

خاک و تیکه های سیمان و گج و اجر تا منتها خالدون خودم که هیچ همه جای خونه رفت!

یه خونه تکونی هم افتاد رو دستم

شربت درست کردم و دستمزدشو دادم اینجا جبران کرد یکی رو معرفی کرد جرثقیل بیاد کولر ببره بالا پشت بوم 

راه پله این خونه جز عجایب ترسناک دنیاست

گفت کارگر بیاری میفته خونش میفته گردنت

دیگه هیچی شماره رو داد زنگ زدیم اقاهه منصف بود قبول کرد 180 تومن بیاد بدون کمک با جرثقیل ببرش بالا

اومد یه پسر خوشگله بود:) خیلی هم جننتلمن بود رفت تنهایی با دستگاه بالا بعد رفت پشت بوم خودشم میزونش کرد

آب اینام نخورد روزه بود 

هی میگفت وای اینجا چقد اجاره میدی خیلی کوچیکه و...

و اگر کاری داشتی برقی و... بهم بگو برات ردیفش میکنم ولی هیز نبود بنده خدا رفت

من رفتم سوپری چسب وقیچی و فویل خریدم برای عایق کاری دوم که محکمترشه 

اقهه سوپری میگه از دیروز چقد خسته ای و خیلی هم صورتت برافروخته است 

گفتم هیچی گرممه کولر دارن تعمیر میکنن

هیچی دیگه اومدم خونه الان دارم چایی میخورم تا نصاب عنتر بیاد ایقد مارو پیچوند.

--------

تا االان هزینه ای نصب شد 280 تومن

هزینه فویل وقیچی مخصوص و چسب100 تومن

اصل لوله های مسی هست که گرونه ببینم اون چند متر استفاده داره 

و هزینه نصاب

اینارو به جزییات میگم که اگر کسی به سرش زد مستقل شه بدونه هرروز چالشهای این چنینی خواهید داشت در شهرهای سردسیر در زمستان

در شهرهای جنوبی در تابستان نوسان برق و گرانی و کولر

که البته هزینه در شهرهای جنوبی بالاتر کلا هزینه زندگی در جنوب ارزان نیست بجز در بخش پوشاک

----

پینوشت2: 

کولر نصب شد هرچند به سختی! 

نیاز به کمک داشت نصاب و شاگردشم نیومده بود گفت میتونی خودت بیای پشت بوم کمکم؟

گفتم اره 

حالا فکر کن از این پله وحشت بخوای بری بالا یا بیای پایین انگار از بین دو کوه با یه طناب رد شی اونم طنابی که به بالا شیب داره:))))

گفتم جهنم ضرر میام خودم کمکت

و ابراز میدادم دستش و....

بعدم میگه این عاقبت مجردی 

که ایقدی سختی میکشی من شاهدم این سه سال

گفتم خوب خودم خواستم و همیشه که قرار نیست خوشی و شادی باشه

بچها پشت بوم خیلی خوب بود دلم میخواد یه شبایی برم پشت بوم بشینم ولی از اون جایی که میترسم از این پله بعید دیگه برم 

و یک ساعتی بالا پشت بوم بودیم یه زمین پشت خونه من بود تبدیلش کردن به باغچه! توش درخت و... کاشتن برام جالب بود 

و اینکه باصفا هم بود توی این همین چندماه ساختنش چون تا سه ماه پیش میدونم یه زمین خالی بود 

اگر سرسبزتر بشه پشت بوم ما باصفا میشه:)برا روزهای زمستون و شبهای بهاری خوبه 

تاببینم من پامو میذارم دیگه اینجا یا نه:))

هیچی دیگه صبحم دختر صاحبخونه دید منو گفت کولر خریدی و کلی تبریک گفت و...

گفتم مرسیتم

عجیب بود صاجبخونه اصلا افتابی نشد 

نگفت خونه رو سوراخ نکن نه هیچی!

تازه از صبح کلی همکاری کرد

خلاصه امیدوارم پایان همه ی سختی های زندگیمون یه دل خنک و نسیم خوش باشه مثل الان و این باد خنک:))

برم یکم بخوابم امشب کلاس دارم

 

 

 

موجا ... ۱ خوشم اومد :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موجا نام پیرترین تمساح جهان است...
تا جایی که علم پیش رفته تمساح ها تنها موجودات جهان هستند که پیر نمیشوند و ارگان های داخلی تمساح ها هیچ وقت پیر نمی شود!!و عمر نامحدود دارند مگر بر اثر شکار یا بیماری و.... بمیرند.
اینجا قرار از خودم بنویسم بدون هیچ روتوشی!!
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان